Bezpieczna filozofia działania

Reklama i promocja jest odpowiedzią na potrzebę aby sprzedać swój produkt, usługę, markę czy wizerunek. W atakującym nas codziennie potoku informacji każdy sposób jest dobry aby przykuć uwagę potencjalnego klienta. Stąd różnorodność form i dróg przekazu reklamowego np. reklama prasowa, telewizyjna, ulotki, gadżety reklamowe, szyldy, plansze, reklama na pojazdach itd. Początkujący zwykle chwytają się wszystkiego, chcąc „złapać” każdego klienta i kreując się na agencję full service. W czasach gdy, wówczas jeszcze pod nazwą Reklammix, zaczynaliśmy było to koniecznością. Rynek reklamowy dopiero raczkował a dostęp do informacji o materiałach, półfabrykatach i firmach mogących podjąć się wykonania specyficznej reklamy był ograniczony. Klient nie był w stanie znaleźć potrzebnego mu wykonawcy, często nawet nie wiedział o co i jak zapytać nie znając możliwości technologicznych. Pomimo tej, na pozór komfortowej sytuacji, bardzo szybko ograniczyliśmy zakres realizowanych prac do reklamy wizualnej. Stwierdziliśmy, że nie sposób być dobrym we wszystkich dziedzinach reklamy bez tworzenia do tego odrębnych działów specjalistycznych. Bardzo szybko można było rozdmuchać firmę tworząc kombinat reklamowy zajmujący się i reklamą wizualną i poligrafią i roznoszeniem ulotek i plakatowaniem. Pomimo nacisków klientów zawęziliśmy naszą podstawową działalność do reklamy wizualnej. Specjalizacja pozwoliła pozostać firmą małą, za to prężną, szybko reagującą na potrzeby klienta dając mu produkt o odpowiedniej jakości. I choć na lokalnym rynku byliśmy postrzegani jako firma mająca wysokie ceny, to pomimo tego przetrwaliśmy kolejne kryzysy w reklamie. Bo jakość musi kosztować. Kosztują materiały dobrej jakości, kosztuje solidne wykonanie. A nasze ceny odzwierciadlały to, a nie były brane z kapelusza. Kryzysy wymiotły z rynku bardzo wiele firm, które powstały w okresie prosperity a ich sposobem wyceny było głębokie patrzenie w oczy klienta i obserwowanie jaką cenę wytrzyma – zadławiły się chcąc jeść chochlą. Lepiej jeść łyżeczką, a ciągle. To proponuję wszystkim, którzy chcą działać w usługach – a działalnością usługową jest reklama wizualna.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zanim zaczniesz i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz